martes, 22 de noviembre de 2011

UN INTRÚS A L'ESTANY, Joan Marcé

No és habitual al meu blog fer crítiques literàries, ni tampoc escriure en català. En aquest cas, faig una petita excepció per comentar que, casualment, em vaig assabentar que el meu antic amic i company Joan Marcé havía escrit un llibre. De seguida em vaig reservar un exemplar de la seva novel.la que, la veritat, he devorat en quatre díes. Suposo que m'ha ajudat força que, a part de tractar-se d'un gènere que m'agrada, el fet que l'autor hagi estat un bon colega, ha significat una implicació molt especial.

No desvetllaré res de la trama, però sí que afirmaré que es tracta d'un thriller molt addictiu des del començament, amb una trama increible però molt ben argumentada, cosa que la fa absolutament verosímil, igual que els seus protagonistes, molt propers, i escenaris molt ben descrits.




Vaig conèixer a en Joan quan encara estàvem a la facultat (ell d'Arquitectura i jo de Arquitectura Tècnica) i vaig arribar a compartir professionalment alguna obra amb ell, a part d'alguna sortida de festa que no detallaré. Feia molts anys que no sabia res d'ell excepte per algún comentari d'amics comuns i, la veritat, és que retrobar-me amb ell llegint aquesta fantàstica novel.la ha estat un autèntic plaer. Li desitjo el millor dins d'aquesta aventura que, com a arquitecte, no m'hauría imaginat mai, però sí com la gran persona que recordo.
Molta sort, Joan!

No hay comentarios:

Publicar un comentario